Prøv at skyde

Skydning med riffel og pistol er en idræt, som kan dyrkes af alle, uanset alder, køn eller fysik.

Skydning er en præcisionssport, som handler om koncentrationsevne, balance og finmotorik. Igennem skydetræning opøves evnen til at opnå en indre ro og selvbeherskelse, så skytten kan fokusere 100% på skydningen, og herved løbende opnå bedre skyderesultater.

Som skytte bliver man inddelt i klasser efter alder og færdigheder, så man altid konkurrerer imod jævnbyrdige.

Mange nøjes dog med at konkurrere imod sig selv, og finder motivationen ved løbende at forbedre egne resultater.

Hvis du har lyst at prøve kræfter med denne spændende og krævende sport, så mød op på skydebanen på en af vores træningsaftener, og prøv om skydning er noget for dig.

Du behøver hverken specielt tøj eller udstyr, da alt udstyr kan lånes i foreningen. Du kan med andre ord komme “direkte fra gaden”

På skydebanen vil der altid være en instruktør til stede, som kan hjælpe dig med din træning. Instruktøren sikrer ligeledes, at sikkerheden altid er 100% i orden.

Vores børnehold fra Langholt skole som fik bronze til DM i skoleskydning,

og en check på 3000 kr. godt gået at blive nr. 3 ud af 1800 hold.