Om Foreningen

Glem alt om splatterpistoler og luftgeværerne i tivoli!

I Vodskov Skytteforening dyrker vi sportsskydning, som er en seriøs og spændende idræt, som stiller krav til koncentrationsevne, balance og finmotorik. Vi skyder med præcisionsvåben af høj kvalitet, og vi benytter moderne elektroniske markeringsanlæg, som er i stand til at måle selv den mindste afvigelse af de angivne skud.

Sportsskydning er med andre ord en præcisionssport, som stiller store udfordringer til dem, som vil være blandt de bedste.

Skydning er imidlertid også en sport for de knap så seriøse.

Skydning er en idræt som kan dyrkes af alle, uanset alder, køn eller fysik. Du bestemmer selv, hvor ofte og hvor meget du vil træne, og om du eventuelt ønsker at deltage i regionens mange skydekonkurrencer.

Hvis du har mod på at høre mere om skydning, eller måske har fået lyst til selv at prøve at skyde, så mød op på skydebanen, og prøv kræfter med en spændende idræt.

En del af vore medlemmer har en stor interesse i at skyde med historiske sortkrudtsvåben. De er, udover at være medlem af Vodskov Skytteforening ligeledes organiseret i “De Broderlige Danske Forladerskytters Selskab”. Du kan læse mere om De Broderlige Forladerskytters Selskab på deres hjemmeside : www.dbdfs.dk

Vodskov Skytteforening er en del af foreningssamarbejdet Vodskov Venner, som du kan læse mere om her : www.vodskovvenner.dk

Vel mødt på skydebanen

Kuafu.dk